lørdag 19. mars 2011

Strikkedilla

I dag skal jeg utsette neste utfordring til i morgen. Nå skal jeg fortelle om en av mine hobbyer. Jeg har nettopp begynt å strikke og har allerde blitt bitt av basillen. Jeg er snart ferdig med en hals i turkis som jeg håper blir bra (bildet kommer når den er ferdig) og etter den skal jeg lage enda en hals i garnet Kashmir alpakka fra Sandnes garn. Det er det dyreste garnet jeg har sett, men jeg fikk det i bursdagsgave. Og det er et utrolig deilig og mykt garn. Nå er det nesten så man kan glede seg til høsten igjen da man kan tre ulla rundt halsen igjen. Strikkeboka fikk jeg kjøpt på årets mammutsalg (Jeg har i tillegg bokdilla) som forhåpentligvis skal hjelpe meg gjennom strikkingen.

Jeg bruker litt tid på å drømme jeg meg bort i alt det nydelige garnet som finnes der ute. Sandnes garn, Drops Design og Dale garn har så mange fine nøster som det kribler i fingrene etter å få kjøpt. Men jeg har en hel kurv med annet garn jeg må bruke opp først. Og når jeg har brukt opp det har Morten (kjæresten min) lovet at han skal kjøpe mer garn til meg....Lucky me :)


                                        Her er bilde av min nøstekurv. Jeg liker at den er fylt opp :)


Men frem til det blir det vel å prøve på ei lue, kanskje et skjerf og raggsokker (siden jeg fikk raggsokke garn til bursdagen min). Mange spennede strikkeprosjekter som bare venter på
meg :) Nå er det bare å håpe på at jeg blir proff, slik at jeg kan strikke alle de fine plaggene jeg har sett på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar