mandag 1. august 2011

Jeg er en......planleggingsfreak!!!!

Av de som kjenner meg vet at jeg ikke akkurat er verdens mest impulse jente. Jeg trives best når jeg kan planlegge mest mulig. Jeg er egentlig veldig lite flink til å ta ting på sparket. Jeg prøver, men det er jammen ikke lett. Å dra meg med på impulsbesøk hos venner er for Morten et mareritt. Det er ikke det at jeg ikke liker å dra på besøk til venner, men jeg liker å være forbredt på det. Jeg krever minst 1 døgn forvasel for at det skal føles bra. Elles føles det bare påtvunget. Mange skjønner ikke hvorfor og det gjør jeg nesten ikke selv, men sånn er det. Jeg er kanskje rar sånn sett, men det har sine grunner.

Og når vi skal på ferie liker jeg å få maksimalt ut av turen med tanke på opplevelser og utflukter. Derfor liker jeg å planlegge hva vi skal gjøre i ferien. Jeg virker veldig stresset når jeg er på tur, men jeg er ikke det. Bare ivrig etter å få oppleve så mye som mulig. Morten trodde han skulle få sove lenge når han var på ferie, men den gang ei. Man får ikke opplevd noe på ferie når halve dagen går med til å ligge i senga. Mange tenker sikkert nå: Jammen får du nytet ferien når alt skal planlegges? Og da kan jeg fortelle det at det gjør jeg....det er når jeg går glipp av ting fordi det ikke var planlagt  at jeg ikke får ro i sjela. Jeg liker å vite hva som skal skje og at det faktisk skjer og at muligheten ikke glapp ut av hendene på deg fordi du ikke kom tidsnok eller lignende.

Noen mener sikkert også at planlegging ødelegger litt av gleden ved ting. Og mange stusser av min trang til å planlegge. Men planlegging gjør at jeg føler meg litt tryggere på at ting skal gå bra. Så jeg tror jeg er en god planlegger.... Jeg elsker det så jeg tar gjerne på meg den jobben i vennegjengen og hjemme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar