onsdag 13. juni 2012

Over og inn

Da er våre dager som boligspekulanter talte. Vi fikk tilslag på et hus til slutt. Det tok jo egentlig ikke så lang tid fra vi begynte å lete til vi fant det da, ca 2 uker. Men vi må vente til oktober/november med å flytte inn. Så nå venter vi bare spent på å kunne flytte inn i det "nye" huset. Det er ihvertfall nytt for oss, selv om det er fra 1973. Jeg har vel allerede innredet hele huset i hodet mitt allerede, selv om vi ikke har råd til å kjøpe så mye nytt. Men det går jo ann å spare for fremtiden, ikke sant? :) Det er bare småting som må gjøres, så vi slipper den store oppussingen og sinnasnekkeren. Det er ganske fint der fra før og relativt innflyttningsklart når de gamle eierene flytter ut. Kunne godt tenkt meg å oppdatere kjøkkenet litt, men det må vi i såfall spare til :)

Det var i utgangspunktet et hus vi ikke vurderte å gå å se på fordi prisantydningen var litt over det vi hadde råd til. Men siden det er en utleiedel på huset så vi fikk mer i lån. Da har vi jo også muligheten til å få inn litt inntekter der. Leieboeren som bodde der nå ville gjerne fortsette å bo der så jeg regner med at leieboeren følger med. Og når vi trenger større plass og har betalt ned på lånet kan vi bare si opp leieboeren og bruke utleiedelen til å få ekstra plass. Men vi har jo fortsatt rundt 140 kvadratmeter + uteplass å boltre oss på til det skjer da :) Jeg er litt spent på hvordan det blir å bo på et boligfelt (jeg er jo stort sett vant med å bo landlig), men håper det går bra. Så nå blir det jul i nytt hus. Så vi har en spennede tid i møte :) Her er noen av bildene fra prospektet:


3 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til å komme på besøk til dere der altså =) Gratulerer så mye!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja når vi har fått inn litt saker og ting kan dere nok forvente å bli bedt på middag eller noe :P

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett