fredag 1. juni 2012

Boligspekulantene

Nå om dagen er vi mye ute og ser på hus. Og jeg må si jeg syns det er vanskelig. Å skulle bruke så mye penger på noe så viktig gir en ekstra angst for å ta det rette valget av hus. Hvilke hus er riktig for oss?  Det er mange faktorer involvert i et huskjøp og det kreves litt diskursjon oss i mellom. Alt må tas med i regningen. Og begge må føle det samme. Alle hus har sine fordeler og ulemper, men man må finne ut om fordelene er såpass gode at man kan leve med ulempene. Dette kan være litt tricky. Jeg håper å finne et hus der det ikke hviler noen tvil om at det er drømmehuset, men vil det noen gang skje? Skal jeg vente på det eller skal jeg godta ulemper? Så mange spørsmål kan man altså ha....

I tillegg må man tenke økonomi også. Hva om vi finner ut om noen år at vi vil flytte igjen? Da må vi finne et hus i dag som ikke synker altfor mye i verdi. i løpet av årene Boligprisene er veldig høye for tiden og de går vel egentlig bare nedover nå. Man vil jo ikke tape altfor mye penger heller hvis det skulle skje at vi vil flytte igjen. Og vi må jo føle at prisen vi betaler for et hus er verdt det, slik at vi må jo tenke litt på hva vi kunne tenke oss å gi også.

For ikke å snakke om budrunder. Dette  skremmer meg litt. Hva skal man by og når skal man stoppe??? Noe handler vel om å by rett pris til rett tid... Og hvis vi ikke byr og/eller ikke vinner budrunden vil vi da finne et hus som er like bra på et senere tidspunkt?

Som dere skjønner er vi inne i en periode jeg syns er litt krevende... Men jeg håper jo at resultatet blir bra til slutt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar