fredag 20. januar 2012

Skitur

Jeg fikk jo langrennsski til jul og da må jeg jo bruke de. Så i går tok jeg meg en tur ut til mangenfjellet som ligger litt lengre oppi lia her. Alene vel og merke, men da kunne jeg gå i det tempoet jeg selv ville. For jeg går ikke raskt. Jeg har absolutt ikke teknikk og form til det. Etter noen knall og fall i nedoverbakker har jeg fått en frykt for nedoverbakker. Små nedoverbakker går bra, men det skal ikke mye helning til før jeg må ta av meg skiene og gå ned eller åle meg sidelengs ned bakken. Jeg takler ikke å få så stor fart. Jeg håper det kommer etterhvert, men da må jeg jo også tørre å sette utenfor, og det gjør jeg ikke. Kall meg gjerne pysa, men jeg liker heller ikke å dette i bakken med rompa og ryggen først så det synger. Jeg hadde 3 dett i bakken i går og alle i nedoverbakker der jeg mister balansen. Og da ga jeg til slutt opp og tok av meg skiene på resten av nedoverbakkene.


Men dette til tross var det en veldig bra tur. Sola skinte og været var bra. Ingen følelse er som å komme tilbake til start og vite at nå er du ferdig og kan puste ut, samtidig som du kjenner at du har vært og trent kroppen. Litt støl og øm i diverse muskler i dag, men det må man jo regne med.


Med dette sier jeg god helg til dere alle :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar