torsdag 26. mai 2011

Når man er like tung som en elefant.....

da er det neimen ikke lett å begynne å trene har jeg fått oppleve på den harde måten. Jeg var på min første intense treningstime, danseaerobic som jeg var så glad i tidligere, etter null trening på flere måneder. Jeg trodde jeg kunne begynne der jeg slapp, men der tok jeg skammelig feil. Det var antagelig verdens dummeste tanke...

Jeg var veldig optimistisk de 5 første minuttene av timen. Da begynte jeg å skjønne at jeg hadde fullstendig "detti av laset". Det var som å lære å sykkle på nytt. Alle steg og rutiner var nå glemt. Og det tok ikke lang tid før jeg ble død sliten...og da mener jeg død sliten...jeg så bokstavlig talt stjerner til slutt... Og hva skjer når jeg blir sliten...jo da glemmer jeg alle steg og jeg er mild mot meg selv når jeg sier at jeg så ut som en IDIOT der jeg sto og prøvde å være flink...de andre må ha syns jeg var et komisk syn og det var jeg sikkert...

Til de jeg har sagt at jeg kunne blitt en fantastisk danser hvis jeg hadde satset på det: NEI jeg tok feil...du finner ingen med like dårlig koordinasjon som meg...jeg må ha litt selvinnsikt og innrømme at jeg ikke blir noen god danser, verken nå eller senere...Og la meg ha det sagt, jeg hater de jentene som mestret å se elegante ut der de trente sammen med meg...show offs....

Jeg har da i tillegg en litt vond rygg som tydligvis ikke tålte den harde treningen så den har vært vond siden...var heldigvis hos fysio`n i dag og det hjalp litt, men fortsatt vond. Så jeg må skru ned tempo på treningen, men om jeg liker det vet jeg ikke. Jeg har jo vært så dum og lagt på meg alle kiloene jeg slet livet av meg for å få av i forifjor + 15 kilo til.....så nå hadde jeg håpet å få av meg noen kilo og det er ikke gjort med rolig trening...det er også derfor jeg tenkte at jeg måtte begynne der jeg slapp...men det skjer altså ikke med 30 ekstra kilo og en vond rygg....dessuten liker jeg slike danse treninger så det er veldig synd at jeg ikke får trent slik jeg vil...skal man trene må man finne noe man liker og det hadde jeg i danseaerobic...

Så i dag blir det Rygg og rytme...jeg har aldri vært på en slik time før, men jeg regner med det er god trening for ryggen :) og  håpe at jeg liker det og at ryggen liker det....selv om det høres kjedelig ut....

Og hvis du har det som meg så vit at du ikke er alene, selv om det er en fattig trøst :)

1 kommentar: