søndag 6. november 2011

Snart jul

Jeg begynner å glede meg litt til julen er her og man kan pynte huset med nisser og julestjerner og bake pepperkaker, mens julesanger spilles i bakgrunnen. Det gir litt julestemning. Selv om ikke julen er det samme som da man var liten, så føler jeg litt på julestemningen. Og det er en følelse jeg liker. Minnene om hva slags følelse julen gav meg når jeg var liten. For ikke å snakke om all den gode maten og få tilbringe tid med familie. På tv går det i miss sophie og askepott. Da kommer følelsen av jul. Ingen juleaften uten Askepot :)  Jeg er en "sucker" for gode tradisjoner. Vi har en herlig tid i møte.

Jeg savner tiden da vi gikk rundt i nabolaget og delte ut lusekatter og sang julesanger i romjulen, uansett hvor surt det sikkert hørtes ut. Ingen barn gjør dette i dag og jeg kan ikke skjønne hvorfor man har sluttet med dette. Det er jo så mye bedre enn denne amerikanske dagen Halloween (som ikke hører hjemme i Norge etter min mening, men det skal jeg ikke diskutere nærmere her). Jeg likte også å få gaver som alle andre barn. Spenningen det var å pakke opp gave etter gave. I dag liker jeg bedre å gi. Og at folk blir glade for det jeg gir. Jeg setter min stolthet i å gi gode gaver, ihvertfall er det det som er meningen. Jeg prøver å være like kreativ i gavegivningen hvert år. Og jeg elsker å lage de selv. I år så skal jeg til og med få sendt ut de hjemmelagde julekortene jeg begynte på i fjor :)


1 kommentar:

  1. Du er ikke alene om å glede deg til jul og all kosen som hører med før og under den søte tiden. Forberedelser til jul og alt. Men veldig enig i at ikke noe er som da vi laget "lussekatter" for å så gå rundt fra dør til dør hos de gamle her i kroken og synge julesanger for de. for ikke å snakke om julebukken.. Jeg savner det der noe så vanvittig!!

    SvarSlett