mandag 24. oktober 2011

Hva blir du for noe da?

Dette er et spørsmål jeg ofte får når jeg forteller hva jeg studerer. Ikke mange vet hva man skal med retorikk. Og det har jeg hatt vanskelig for å svare på. Ikke fordi jeg ikke vet hva det er og hva jeg kan bli, men det er så mye og så mange varierte stillinger jeg kan få at jeg har vansklig for å forklare det. Man får ingen ferdig jobbtittel når man er ferdig med retorikkstudier og de fleste andre fag på universitetet.

Det er så enkelt som det her: Jeg ønsker å jobbe med kommunikasjon. Hva jobbtittelen min blir etterhvert spiller ingen rolle om det så er konsulent, rådgiver, tekstforfatter, mediaplanlegger eller assistent osv. Det spiller heller ingen rolle i hvilken bransje. Bare jeg får en jobb der jeg kan jobbe med kommunikasjon på en eller annen måte er jeg fornøyd.

 Og nå nærmer slutten av masteroppgaven seg, så nå er det snart ut å søke jobb... Men først veldig hard jobbing for å få ferdig master så tvi tvi :)

Store talere og retorikere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar