lørdag 23. juli 2011

Da kom terroren til Norge!

Jeg kan ikke si meg overrasket over at en slik hendelse kunne skje Norge. Det jeg derimot er overrasket over er at det er en av våre egne landsmenn, en etnisk nordmann, som er ansvarlig for denne terrorhandlingen. Man forventet at det skulle være en handling fra islamister som ikke liker Norges innblandig i internasjonale anliggende. Men denne gangen var det en nordmann. Det gjør det nesten litt verre for den norske stat. Men skadene er massive uansett hvem som er gjeningsmannen. Jeg kan ikke forestille meg hvor mye frykt de som var både ved regjeringskvartalet og ved utøya må ha følt. Og ikke minst pårørende som fikk vite at en mann skøt vilt rundt seg på øyen der barna befant seg, uten å kunne gjøre noe. Ingen burde oppleve noe sånt. At en mann alene kan skyte over 80 unge mennesker med kaldt blod og hjerte ryster oss. Man trodde ingen skulle være i stand til noe sånt her til lands. Å tenne et lys føles så lite, men det er det eneste man kan gjøre. Som sagt på tv vil 22.07.2011 være en av de mørkeste dagen i Norges historie siden 2. verdenskrig. Jeg sender de varmeste tanker til pårørende og de som har opplevd og overlevd dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar